“Garden of colors” est une installation visuelle imaginée par Nadia Lauro pour la pièce Lake Life de Kate McInstosh.
“Garden of colors” est un environnement visuel qui accueille le public en tant que spectateur et acteur de Lake Life.
C’est un tapis qui s’écoule de son escalier, se dissolvant en un vaste jardin de couleurs. Les motifs, qui se transforment au gré de la lumière, créent un désordre perceptif qui accompagne le public dans l’expérience d’une critique de la solidité.
“Garden of colors” is a visual installation imagined by Nadia Lauro for the piece Lake Life by Kate McInstosh.
“Garden of colors” is a visual environment that welcomes the audience as both spectator and actor in Lake Life.
It is a carpet that flows from its staircase, dissolving itself into a vast garden of melted colors. The motifs, transforming as the light changes, create a perceptual disorder that accompanies the public in the experience of a critic of solidity.
Credits Lake Life
a project by Kate McIntosh
in collaboration with Arantxa Martinez
visual installation Nadia Lauro
sound Eric Desjeux
light design Eduardo Abdala
artistic advice Harun Morrison, Sarah Parolin, Tim Etchells
sound research Charo Calvo
technical direction Koen De Saeger
in collaboration with Tatiana Carret
studio assistance Maria O’Herce, Ashley Van Pouke
drawings Dari Gatti
cards Marzia Dalfini
harness Karolien Nuyttens
voices Manah Depauw, Anja Müller
general management Sarah Parolin
production management Niamh Moroney
administration Laura Deschepper, Elie Agniel
photos Nadia Lauro
creation Kunstenfestivaldesarts, Brussels, Belgium, 2023
a production by SPIN (Brussels), Backbone Berlin GbR (Berlin)
coproduced by Kunstenfestivaldesarts (Brussels), BRONKS (Brussels), Kaaitheater (Brussels), Viernulvier Kunstencentrum (Gent), PACT Zollverein (Essen), Festival d’Automne à Paris (Paris), T2G Théâtre de Gennevilliers Centre Dramatique National (Gennevilliers), MDT (Stockholm), SPRING Performing Arts Festival (Utrecht), BIT Teatergarasjen (Bergen), SCHÄXPIR Festival (Linz), figuren.theater.festival (Erlangen), Teatro Municipal do Porto (Porto).
Dans quelle mesure sommes-nous changeants et fluides ? Comment nous enchevêtrons-nous les uns avec les autres et avec le monde ? Lake Life est un jeu collaboratif, un puzzle et une célébration – entrez avec deux pieds et repartez peut-être avec trois. Le jeu est transformateur, imaginaire et réel. Le public est invité à explorer des espaces inédits, un monde onirique de corps imaginaires et de transformation de soi, où l’altération des sens devient palpable et où les frontières de l’identité sont fluides. Si la fragilité socio-physique engendrée par la pandémie peut être vécue différemment par les jeunes et les moins jeunes, la (re)découverte de la confiance, du plaisir et de l’imagination libre est une préoccupation collective. Comment se libérer des rôles que l’on attend de nous dans le monde extérieur ? Qu’est-ce qui nous relie tous ? Peut-être la possibilité d’imaginer un monde nouveau où l’on peut réinventer nos façons de faire à partir de rien…
How changeable and fluid are we? How do we tangle with each other and the world? Lake Life is a collaborative game, a puzzle, and a celebration – step in with two feet and maybe leave with three. The game is transformative, imaginary and real. The audience is invited to explore unprecedented spaces, a dreamlike world of imaginary bodies and self-transformation, where altered senses become palpable and the boundaries of identity are fluid. While the socio-physical fragility created by the pandemic may be experienced differently by young and old, the (re)discovery of trust, fun, and free imagination is a collective concern. How can we break free from the roles we’re expected to play in the outside world? What connects us all? Perhaps it’s the possibility of imagining a new world where we can reinvent our ways from scratch…
Credits Lake Life
a project by Kate McIntosh
in collaboration with Arantxa Martinez
visual installation Nadia Lauro
sound Eric Desjeux
light design Eduardo Abdala
artistic advice Harun Morrison, Sarah Parolin, Tim Etchells
sound research Charo Calvo
technical direction Koen De Saeger
in collaboration with Tatiana Carret
studio assistance Maria O’Herce, Ashley Van Pouke
drawings Dari Gatti
cards Marzia Dalfini
harness Karolien Nuyttens
voices Manah Depauw, Anja Müller
general management Sarah Parolin
production management Niamh Moroney
administration Laura Deschepper, Elie Agniel
photos Nadia Lauro
creation Kunstenfestivaldesarts, Brussels, Belgium, 2023
a production by SPIN (Brussels), Backbone Berlin GbR (Berlin)
coproduced by Kunstenfestivaldesarts (Brussels), BRONKS (Brussels), Kaaitheater (Brussels), Viernulvier Kunstencentrum (Gent), PACT Zollverein (Essen), Festival d’Automne à Paris (Paris), T2G Théâtre de Gennevilliers Centre Dramatique National (Gennevilliers), MDT (Stockholm), SPRING Performing Arts Festival (Utrecht), BIT Teatergarasjen (Bergen), SCHÄXPIR Festival (Linz), figuren.theater.festival (Erlangen), Teatro Municipal do Porto (Porto).